Babbel...

Många tycker säkert att det är lite småkorkat av mej att sätta mej och blogga så här sent på kvällen, jag borde ju sova för längesen! Men jag tycker det är ett bra sätt för mej att andas ut och komma till ro innan jag lägger mej. Eftersom dagarna för det mesta rusar på i 110 är det skönt att bromsa ner lite innan jag lägger mej så jag inte är så uppe i varv! Det ger också bra tillfälle för eftertanke och reflektion.... Jag försöker varje kväll att fundera ut minst två saker som jag gjort bra idag! Som ni kanske har förstått så har den här madamen väldigt höga krav på sej själv och för att inte knäcka mej själv så har jag börjat med att på något sätt ge mej själv godkänt för vissa saker! Det kan va både små och stora saker!

Det är verkligen något jag kan rekomendera fler att testa på. Vi människor är ju så dåliga på att uppskatta oss själva, alla dessa ideal vi hela tiden tror att vi måste leva efter... ÅT SKOGEN MED DOM! säger jag =) Om vi inte tycker om oss själva hur kan vi då begära att andra ska göra det? Varför är vi så dåliga på att glädjas med andra, att stötta, uppmuntra och berömma?  Men ojojoj så svårt det är, låter som jag är värsta proffset på området men icke då.... Jag själv är kass på de! Men jag har erkänt det för mej själv och nu också för er och jag lovar er att jag varje dag jobbar på att bli bättre på att stödja och hjälpa andra! För tänk så lite ett leende kan göra?




Här kommer bilden jag lovat! Ingen jättestor förändring efter besöket hos Johanna, men luggen är där den ska va igen, alla slitna toppar ligger o ruttnar i en sopsäck nånstans och håret känns lätt och fräscht! =)

Kommentarer
Postat av: Berit

Vad du är duktig Hanna fattar inte att du bara orkar.

Bonde livet är inget lätt jobb.Vet av egen erfarenhet,och då hade vi amkor och ingen mjölkproduktion.Det var ju inte så tidsanpassat som med mjölkningtider.

Läser din blogg varje dag och det är jätteroligt att följa vad du gör om dagarna.Och du har så fina och välskötta djur.Men försök att unna dig lite vila och fritid också./kram på dig)

2010-09-07 @ 22:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0