Ny bil sökes!

Hahaha tänk så det kan gå!!! När jag och brorsan svängde in på grusvägen fram till arrende lagården så dör lagårdsbilen, och den lär aldrig starta mer! Så nu är jag i stort behov av en dieselkombi igen! Pappa fick komma ner och bogsera hem oss när vi va klara. 

 

Vill den inte bumma så vill den inte, vill den jävlas så vill den!

Eftermiddagen ägnades åt att börja hissa upp halmbalarna på rännet, vi har ett antal kvar än! Så jag har stått och kört höhissen! Tänk att vissa saker är så förknippade med minnen. Vet inte hur många somrar jag tillbringade bakom just en höhiss som liten tjej. Men oj va stor man kände sej då som fick vara med och hjälpa till med höskörden! För som barn så va just höskörden lite av sommarens höjdpunkt! Jag tror inte vi delade den åsikten med min pappa, vi behövde ju inte spana i det blå för att hålla koll på vädrets utveckling eller ligga och skruva under hårdpressen när den gick sönder. Vi hoppade i höet och åkte hölass, hade man tur fick man t.o.m hjälpa den som körde pressen med att vara ansvarig över dosan som styrde balkastarn! =) Men ju äldre jag blev ju mer ville man ju va med och hjälpa till och stolt som en tupp fick jag då ansvaret för höhissen!





Imon blir det till att forsätta få in halmen under tak innan det blir regn...   

Kommentarer
Postat av: A

Skulle heter det ju ;)

2010-09-10 @ 00:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0