Funderingar

Sitter uppe i lagårdskontoret och försöker pusta ut lite... Och att då titta på kor är inte alls dumt. Försöker samla kraft till att bokföra men den vill då inte infinna sej...

Här har det varit fullt upp ett bra tag nu men nu äntligen är vi nästan helt klara med vårbruket! =) Fick för mej att vända på ytterligare en betesfålla till korna som jag ska försöka komma igång och plöja imon annars så är stenen plockad, fröna i backen och åkrarna vältade... Så nu får det gärna hitta hit någon regnskur för ojojoj va torrt det är!

Så nu är det hög tid att börja se över alla stängsel så djuren kan få komma ut! Även denna vår verkar det bli en hel del pyssel med förstörda stängsel tack vare all snö och plogbilar! Men bara att gilla läget!

Kändes nästan lite konstigt att inte kunna gå runt i kortbyxor idag, helt plötsligt va de ju kallt ute! Man har ju varit extremt bortskämd nu i några dar =)

Idag fyller vår älskade Zorro hela 13år!!!! Minns det ju som igår när vi åkte och hämtade honom bara 2månader gammal... Tänk så mycket tok och bus vi har hittat på under åren. Underbara Zorro! När vi va små (mindre) så byggde vi en kärra att ha efter åkgräsklipparn och Zorro verkligen älskade att sitta och åka på den kärran =) Det va inte heller så dumt när vi lärde honom att dra upp pulkorna åt oss i backen... När vi åkte ner så sprang han jämte pulkorna och försökte komma åt snöret för att kunna dra upp pulkan åt oss. LYX!



Den här kommentaren fick jag för några dar sen av Anna, jag går och försöker klura vad jag tror och skulle under tiden vilja veta vad ni tror?! Vad tror ni om framtiden för svenskt jordbruk??


Hej!
Du verkar så kunnig och insatt i lantbruket så jag tänkte fråga dig hur du ser på dess framtid?
Är det en branch att satsa på? Skulle vilja ha en egen mjölkgård men vågar man?
Måste man vara beredd att utöka till några tusen kor om säg 30 år?
Hur tror du utvecklngen kommer se ut?
Tack för en bra blogg!

Kram på er!!
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Tobias

Eftersom jordbruk är en bransch som jag har varit redigt intresserad av i över 10 år och hoppas på att jag jobbar inom om ett eller ett par år så hoppas jag att framtiden ser ljus ut :)



// Tobias

2011-04-28 @ 00:52:20
Postat av: Olof

Fortsätter byråkratin på samma sätt som hittills så kommer det inte finnas nå jordbruk i Sverige om 30 år är jag rädd.



Vore väldigt kul att få hälsa på dej nån gång och se vad det är för ställe!

2011-04-30 @ 09:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0