Nu får det f-n vara nog!

Jaha, nu är det dax igen för en liten avreagering från min sida! Sorry! Men jag tänker inte tolerera att ta hur mkt skit som helst och bara hålla käft, definitivt inte när det är omotiverad skit! För det är det verkligen i mina ögon!

Igårkväll skulle vi börja sprida ut gödsel hos en av mina grannar, vi har ett litet skötselavtal oss emellen där vi får skörda vall mot att vi sprider på flytgödsel på hans vallar... Så igårkväll när daggen kom, vinden avtog och ingen längre satt ute och grillade började min bror att köra.... Det tog inte lång stund innan en av grannar kom ut och började leva rövare och bete sej i min ögon helt dåraktigt. Han skulle polisanmäla oss och ringa till tidningarna för att vi gjorde allt vi kunde för att terrorisera honom!???!!! Min bror förklarade lungt och stilla för honom att han hade fått order att köra ut gödsel på grannens åker men det trodde han då bestämt inte på, vi va bara ute efter att retas med honom. Min bror bad honom ringa och fråga själv men det vägrade han. Istället stod han där och bar sej dumt åt och svor över vilken idiot jag var!

Det som gör mej mest upprörd/ledsen är när den här gubben börjar babbla en massa skit om mej, vilken jävla respektlös idiot o allt va jag var.... Han kunde inte förstå hur nån som jag kunde få hålla på med det jag gör...

Vi gör ALLTID allt vi kan för att inte störa, förstöra och "jävlas". Vi sprider den mesta skiten kvällstid/nattetid och när vi ser att det ska bli regn. Men lukten går inte att ta bort till 100% men sprider man bara vid lämplig väderlek så försvinner den mesta skitluken för de mesta rätt så fort... Att sprida koskit är liksom ingen man gör för att jävlas med några utan för att återföra näringen till naturen.... För mej är min koskit livsviktig! Utan den skulle inget växa på åkrarna till slut! Och jag kan ju inte direkt plugga igen rumpan på kossorna! Eller?

Men visst vi lägger ner allt jordbruk i stället och planterar skog på varenda liten plätt som finns så slipper dom ju sin skitlukt, för att äta importerat kött t.ex från djur som inte har det djurskyddet som vi har i sverige är är väl helt okej?!

Har ringt några samtal idag och ska ringa nåt imon för att se om jag kan få en boll i rullning, nu får det F-N va nog! Det här är ett problem som tyvärr bara ökar och ökar och nu måste de bli en diskussion om det här, man ska väl kunna bruka och sköta sin gård utan att bli påhoppad på det här sättet hela tiden??!!

Jag har fått nog av kinkiga energitjuvar, låt mej få använda den tiden till att sköta mina djur istället tack!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men hallå? Haha! Vad är det för en galning som har bosatt sig på landet om man inte tål att bönderna jobbar?? Vore kul om han gjorde en polisanmälan, då skulle ju poliserna ha nåt kul å snacka om på rasten! Hahaha! Kör hårt tjejen!! Du gör bara det du ska!



Kram /Sandra :)

2011-06-07 @ 23:04:45
Postat av: Annika

Låter som att den grannen inte har alla hästar hemma...

2011-06-07 @ 23:34:39
Postat av: Lantisen

Livet på landet är ju rätt underbart för det mesta,men jag upplever att det största problemet oftast beror på inskränkta och avundsjuka grannar.

Är man framgångsrik eller gör nåt som ingen gjort förut så ska man mobbas.

I ditt fall kanske grannen drabbats av svårartad avund,en ny ladugård kan ge såna symptom har jag hört....

Jag har upplevt så mycket skit från omgivningen sen jag började med en verksamhet här på gården,"kommer aldrig att gå här" mm.

Men tji fick de för det har funkat bra,och det kommer det säkert att göra för dig med.

Det gäller att göra allt "lagligt" för det sitter alltid nån bakom gardinen,redo att göra en anmälan.

Är man sen nyinflyttad så får man lida för det,fråga mig,trots 18 år på platsen är man fortfarande ny!

Förstår att det tar energi,men spotta i nävarna och gå vidare!!

2011-06-08 @ 08:30:00
Postat av: Birgitta

Jag är uppväxt på landet, men bor nu i stan.

Tjusningen med att komma ut på landet är att det luktar både koskit och doftar av blommor och träd.

Stå på dig, och gör ditt jobb.



2011-06-08 @ 09:49:59
Postat av: Hanna

Det finns gott om idioter här i världen. Sen tycker jag att om man bor på landet får man allt räkna med lite lukt, annars kan man lika gärna bosätta sig i stan. Bra gjort av din bror som handlade lugnt, tror inte jag hade kunnat vara lika lugn i det läget! Stå på dig! Kram Hanna

2011-06-08 @ 09:51:29
Postat av: Jimmy

Finns så fruktansvärt mycket idioter, hoppas att det finns kloka människor i din kommun som tar ner den personen på jorden igen.



Huvudvärk är vad sånt orsakar, bäst att jobba vidare, och stå på dig :)

2011-06-08 @ 13:45:48
Postat av: Lasse

Heja , Hanna. Stå på dig. Instämmer helt med Sandra.

Om man bor på landet, får man räkna med att bönderna måste sköta sina ägor.

Jag vet att du tar så stor hänsyn son det går,

men helt luktfritt, blir det naturligtvis inte.

Hoppas det löser sig.

Kram Lasse

2011-06-08 @ 16:29:51
Postat av: Christina

Hanna skit i grannen, vad jag har lärt mina barn är att det luktar inte illa utan det luktar "vitaminer". Bra att du säger i från. Låt ingen skita dig på näsan, kram från moster.

2011-06-15 @ 20:23:15
Postat av: Anonym

be dom fara åt h-vete, brukar jag göra

2011-06-23 @ 21:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0