Redan...

...onsdag!

Har lyxat till det lite så här på kvällen och stekt hamburgare till kvällsmat. Mums! Dessutom blir det snart Grey´s Anatomy på de :-) Äntligen lite "riktiga" onsdagkvällar ;-)

Här snurrar de på som vanligt, i måndags påbörjade vi den årliga servicen på mjölkgropen. Både jag och brorsan var med så på fyra personer hinner det hända en hel del faktiskt. Förhoppningsvis kommer dom imon igen och gör klart det sista. Man ser va det gör med att va noggran med rengörning. Anläggningen va fortfarande väldigt fräsch men känns ändå skönt och få det bytt och kollat.

På kvällen tog jag, brorsan och Tuva en riktig långpromenad. Vi var stela både här och där efter knoget i gropen, och du brukar en runda va den bästa medicinen. Speciellt nu när det är så varma och sköna kvällar!

Igår va vi iväg på en lagårdsvisning utanför Trädet, ett nybyggt ungdjursstall för ungefär 260djur. Kollosalt tjusig lagård! Tycker det är både kul och sporrande att träffa andra som har satsat och höra om deras resa... och så kan jag inte låta bli att tänka "kan dom, kan jag!"

Kan ju inte tänka mej ett liv utan mina underbara djur!














Kommentarer
Postat av: Lasse

Härligt Hanna. Vilka fina bilder.Jag som läser denna blgg varje dag, vet att du kan det mesta.

Tycker att du är otroligt duktig.

Hoppas du får en bra dag.

Kram Lasse

.

2012-03-15 @ 16:32:33
Postat av: Sandra

Vilken härlig blogg, det är inte ofta man hittar folk inom bonde svängen.

Jag kan heller inte tänka mig ett liv utan min djur!



/Sandra - Stolpås Gård

2012-03-17 @ 16:42:15
URL: http://stolpasgard.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0