Uppgiven

Hur många har hört på ekonyheterna idag??

Svensken äter mer importerat kött än nånsin..... HERREGUUUD!! Enligt jordbruksverket ligger konsumtionen på nötkött som är importerat på 51,2%

Har varit inne på sveriges radio hemsida och läst hela artikeln med dess kommentarer och jag blev så vansinnigt ledsen och förbannad. Läs artikeln HÄR

Varför kämpa i motvind?? Är det inte bättre att alla sveriges bönder slår ihjäl alla sina djur och planterar skog på varenda liten öppen plätt för det verkar vara så svenska folket vill ha de... För inga verkar vilja ha det vi har att erbjuda längre...

Eller??





Kommentarer
Postat av: Lantisen

Jag gillar inte svenska folkets inställning till köttkonsumtion,jättebra med svenskt kött,så låter det när man pratar med folk,men när de kommer till affären så blir det kött från argentina,m.fl.andra länder där djuren föds upp på många gånger vidriga sätt,ranchdrift med många tusen djur,sen ska det fraktas över halva världen,sånt kött vill inte jag äta.

Svenskarna vet tydligen inte hur kött ska smaka,vi åt egenproducerat lamm igår,gjorde dillkött,VILKEN måltid!

Ni bönder som orkar fortsätta i den motvind som råder i Sverige idag är riktiga hjältar,vore det inte för livsstilen så skulle ingen fortsätta,men man kan ju inte hjälpa att man älskar djur.....

Hoppas att du har energi att fortsätta!

2012-03-08 @ 11:02:49
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Förändring måste ske, nu!

2012-03-08 @ 13:20:16
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Lasse

Hej,Hanna. Skulle aldrig kunna köpa, annat än

Svenskt kött.Håller helt på dig.

Kram Lasse

2012-03-08 @ 16:30:07
Postat av: Sofie

Köper bara svenskt när jag väl handlar kött. Min sambo är jägare så mest blir det vilt.

Jag fattar inte riktigt hur folk tänker som väljer att köpa importerat kött.

2012-03-09 @ 06:36:56
Postat av: Perre

Nej ge inte upp. Jag och många med mig håller på det svenska köttet och jordbruket. För många år sedan när jag var ung petade jag på en lantbruksskola och sedan dess är jag frälst.

2012-03-29 @ 20:47:43
Postat av: Perre

Det ska ju stå "pryade" i min förra kommentar. Annars blir det ju obegripligt. Var även sommarvarm på en gård i Valdemarsvik och bodde en sommar på en liten gård på Öland så jag har prövat på bondelivet lite (väldigt lite). Men älskar det.

2012-03-31 @ 22:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0